čtvrtek 26. října 2017

Kapitola třicátá šestá – Takovej Frajer

Představte si, oni mě ...ti Páníčci, vůbec nehledali, ani neměli starost. „Když už seš dospělej, tak se vyznáš, tak...“ říkal ten Endyho, ale nedořekl to a já byl zvědavej, „co tak...“ Nikdy jsem se to ale nedozvěděl. 

Tu starost jsem měl já. Když jsem tak seděl pod Schnupsteinem...to je taková vyhlídková skála nad Jabloncem, ale nahoru jsem nelezl, tam je takovej průhlednej kovovej žebřík, a to já nemám rád... a zábradlí mi je vysoký... když jsem tam tak seděl a přemejšlel, proč jsem utekl, ucho totiž už nebolelo, dostal jsem strach „Co Páníček?“ Myslel jsem toho mého, na Endyho Páníčka jsem si vůbec nevzpomněl. A tak se seberu a jdu domu. Courám se, čmuchám, nohu zvedám. U Petřína mě odehnali, abych jim nepočůral podezdívku, ale já chtěl pozdravit jenom jejich dva Papoušky. A „najust“ jsem jim tu podezdívku stejně počural, zezadu. Ani pohledem na město a na naše hory Jizerské jsem se nepokochal, mám to už jen přes dvě ulice dolu, beru to zkratkou přes zahrady...přece se vyznám, vím o každé díře v plotě či nedoléhající brance ... a jsem doma. Ani nevím, kolik času uběhlo, barák je dole otevřenej a nahoře jsem si štěknul.

Ty potvoro jedna nedostříhaná!!!“ na mě naoko hubuje Páníček, ale při tom se se mnou mazlí. „Tak hele, Bedřichu...“ - taky hraje rozlobenýho Endyho Páníček „...člověk si na tebe bere čas, a ty frnkneš! A co myslíš?...no!...co sme tady měli dělat? Tak jsme si museli dojít pro druhou petku savignonu, tak, a teď to máš, teď jsme ti měli stříhat pytlík, ale to už nemůžu, abych ti ho neustříh!...tak!...a teď budeš chodit do zejtřka nedostřihanej! Tak! Ale při tom mne hladil a dal mi ńamku, co má furt po kapsách.

Tak já ho na to pivo nevezmu...dělal by ostudu!“ na to můj Páníček. „Dyť už se vyběhal sám dost, ne...“ na to ten Endyho. A odešli.

Druhý den, hned ráno, to šlo ráz na ráz. Šup na stůl deku, fakt se se mnou ale fůbec nemazali. Sem tam ňamku dali, to jo, ale odpočinek žádnej. Frizer neboli Endyho Páníček, mi dodělal to ucho a pak hned dozadu, to moje zařízení obstříhat. Pak ještě pod ocáskem a „Tak tady ho, Karle, máš! Může rovnou na svatbu, jakej jsem mu novej fráček střihnul. No jen koukni na tu jeho taili...nikdo ho nepozná!...za Frajera může chodit! Sebral fidlátka a byl pryč.


A měl pravdu...s tím frajerem. Když jsme pak byli na odpolední vycházce, fakt každej mne Páníčkovi chválil. A „Co že ho to stálo?“ chtěl každej vědět. „Čtyři litry savignonu a trochu kysličníku...“ No, nerozuměli tomu, ale chválit nepřestali. „Takovýho Frajera teď máš!“ a taky „Teď může za Frajera, na tancovačky za holkama!“ a tak a podobně. Já ale raději, až budou hárat, za fenkama. A pak jeden...ale to se už páníček namích: „Hele Karle, dej se do pucu, koukni se na sebe, dyť dělaš tomu psovi vostudu! Takovej Frajer!

Žádné komentáře:

Okomentovat