pátek 7. dubna 2017

Kapitola dvacátá – Za srnami

Pelášíme o sto šest, i bájný „Chiron”, monacký pilot F1, by na nás byl krátký. My jsme zase krátcí na toho jelena. Pěknej kus cesty jsme sice v závěsu byli, což o tom žádná, hnali jsme za ním i do hory i dolu, do lesa i na paseku, houštím i hájem, vůbec nevím kudy a kam nás ten úprk dovedl. Nakonec nám ale dech došel, „Však není divu...” říkal Endy, jen co trochu vydechl „...ale dali jsme mu, co?”
Co?” – jsem se jenom zmohl.
Nebuď smutnej!” na to Endy, „Koukni, jaký on má plíce, a jaký my! ... Jelena holt neudejcháš, to si pamatuj!” – mě utěšuje.
Touláme se lesem. „Dobrý, že nás hajnej neviděl...” prohodí Endy a na můj tázavý pohled „...nemaj to rádi, víš!”
Doubrava, nějaký potok, a dál. Vzpomněl jsem Páníčka a začalo mi být smutno. Zeptat jsem se ale styděl. Alespoň žízeň jsme v tom potoku zahnali. Hned bylo všechno lepší. Začínáme blbnout, kočkovat se – dá-li se to o pejskách tak říci. Cítím se už úlně dospělej. Najednou nějaký řev, křik, až jako by dítě ... „Sojka bonzačka!” seznámí mě s tím zvukem Endy, „...ta si pokoj nedá” a vzápětí „...hele, její peříčko!”, a ukazuje mi pírko, takové šrafované, modrobílé, hezké, musím říci. Tak jsem se ani ptát nemusel, došlo mi, že to je nějaký pták.

Postupujem dál, nemám pojem o čase ani o místu, kde asi můžem být, natož, kde Páníčci.
Sss” – najednou Endy a hlavou mi ukáže „Za mnou!” Obezřetně se přibližujeme k okraji lesa.
Haf haf haf haf!!!” – a Endy to zase odstartuje.

Tentokráte to jsou srnky, stádečko, sedm devěk kusů. Remizek, cesta, pole. To je pocit, ušiska nám vlají, „Haf haf haf haf!!!” – ženeme to dál a dál, silnice, trať, znovu pole. Prakticky se rovnám Endymu. A srnky, kdepak, to není jelen, pomalu je doháníme. Mírně doleva, rovinka, místa dost, pole kam dohlédneš, už, už ... „haf haf haf haf!” ... máme je ...už už ... „Co teď? – mi bleskne hlavou ... a najednou ...

Jak když do nich střelíš, každá jiným směrem, jak rozprsklá rachejtle při ohňostroji, a my? ... kam my? ... za kterou? ... a srnky pomalu mizí v dáli.

Tak jak dál? ...ale to zas až v příští kapitole, haf!”


Žádné komentáře:

Okomentovat