čtvrtek 9. března 2017

Kapitola šestnáctá – Kližka

Pěkně schovaný v nejzasším Endyho úkrytu pozorujeme situaci. Vůbec se mi už běhat nechce, „Však komu by se chtělo... s plným bříškem toho masa z balkonu, že jo?!”


Endy je opravdu pašák, už mě naučil tolika novým věcem ... jsou z nás už opravdoví kamarádi – „Jeden za druhého a ten za ... už si to celý nepamatuju!”

x x x

No to je malér, to je malér! A zase ten ječák. Pravda, trošku jsme s tím počítali, ale tohle, to jsem opravdu nečekal. Tulíme se k sobě přitisknuti až na zeď pod tím nejširším kavalcem, co má Endy doma. Přesto slyšíme velmi dobře:
Panenko skákavá, chlapi, pote sem ... koukejte! ... vidíte!”
No co, je docela pěknej den, vemem psy a půjdem na procházku.” – když můj Páníček byl dorazil na balkon.
Jo, já jim dám, na procházku! Vemu na ně smeták, kde jsou?...”– ten Ječák, a pokračuje „...sežrali všechno!”
Co se děje, mámo?...” – a přichází Domácí – „... co tak ječíš?”
Tady, koukej se!” – už plačtivě Metreska, vlastník toho ječáku ukazuje na balkon.
No ... je hezky, jak říkal Karel. A ty papíry bys mohla uklidit, jak se to sem vlastně to svinstvo dostalo?”

Metreska – tedy páníčka Endyho, on jí tak říká, hned po smetáku, a že nás vyloví z pod toho kavalce. Tisknem se dozadu, že jsme skoro placatí, jen bříška máme kulatá.

Tak co je,...” – ten domácí páníček, „...mámo, co se teda děje?” – vůbec nerozumí nastálé situaci, a ještě dodá: „A kde jsou psi?”
No to vůbec neměl, Metreska zase, jak když jí vosy píchnou, nasadí: „Kde jsou, neřádi, já jim ukážu!”

Tak mámo neblbni!” – chlácholí Domácí. Přidává se i Můj: „Co se stalo ... a ty papíry z balkonu jsem ti už uklidil!”

A zase skoro pláč: „Papíry, papíry! To bylo na řízky, na rozmrznutí jsem to maso dala na balkon!” - a se smetákem v ruce nás hledá po bytě. Ani nedutáme, situace se mění stejnou rychlostí jak počasí nad Šumavou. Zase ten ječák: „Tak to , Karle, máš!” – to na mého Páníčka. „Sice jsem tě pozvala na oběd, ale houby, je po obědě, tak!” – a znovu: „A kde jsou ti dva?!!!”

No to je pěkný nadělení!...” – na to ten Můj „...vždyť Béďa má dietu!” – až se mu z toho zjištění zamotá hlava. „Já ho kurýruju, jenom rejži, … a teď tohle! Co mám s ním, proboha ... ty seš doktorka ... teď dělat?”

To Metresku zase nanovo rozčílí: „Nařezat mu, ... za to! ... víš? ... nařezat!” – a žene se do dalšího pokoje. „Ale až já je najdu!”

Je nám moc ouvej, ani Endymu není moc do řečí ... tedy do štěkání. Jeho osobnost se kamsi vytratila, jen koulí očima a tiskne se, jako já, pořád k té zdi.

x x x

Najednou ... jako by se vše uklidňovalo, to napětí ve vzduchu jakoby mizí, cítíme to oba dva. Domácí Páníček bere Metresce smeták z ruky, k Mému: „No, ono se, Karle, nic nestane, uvidíš, psi maj jinej žaludek než ty.” A k Metresce, paží kolem ramen,... to už my dva čumáčky pomalounku polehounku ven:
No co, mámo, už jsem to jejich vyndal z lednice. Uvař z toho guláš ... oni nám řízky, my jim sežereme tu kližku!!!”


Tak příště uvidíme, co a jak...haf!

Žádné komentáře:

Okomentovat